O tygodniu bez głowy

No naprawdę. Tak bardzo bez głowy jak w tym tygodniu, to ja już bardzo dawno nie byłam. Po pierwsze primo to wstawanie – piąta czterdzieści to może jest dobra godzina do udoju rogacizny, ale zdecydowanie nie do udoju lingwistów. Jak słowo daję, już drugiego dnia takiego wstawania byłam tak nieprzytomna, że prawie napisałam w pracy magisterskiej, że hiszpańską ortografię wymyślił Andrés Bello. (Co tak na marginesie może wcale nie byłoby takie głupie, bo nie mieliby teraz na przykład głupiego niewymawianego ha sobie a muzom, ani podwójnej wymowy ce. Ale co. Nie posłuchali go, to teraz mają.)
Po drugie primo, całkowitej kołowacizny dostaję już z tymi wszystkimi językami. Jako że w charakterze wielbiciela (o niepotwierdzonym statusie) posiadam obecnie Hiszpana, mówię prawie wyłącznie po hiszpańsku, na tematy, których raczej nie poruszam ani z Heleną ani z Hansem, i zatrważająco często często brakuje mi słów. A odwrotnie proporcjonalnie do brakowania, rośnie mi natomiast poziom frustracji, bo w kwestiach językowych jestem potworną perfekcjonistką. Jak rozmawiam z Viki z kolei, po niemiecku, jak na złość umysł mam pełen uprzednio złośliwie niedostępnych pojęć hiszpańskich.
Po trzecie primo, w wyniku zmieniania, skreślania, formatowania, wycinania i innych takich, które wyrabiam obecnie z magisterką, NIE MOGĘ PRZEJŚĆ ZE STRONY 49 NA 50, CO DOPROWADZA MNIE DO BIAŁEJ GORĄCZKI. Dostaję cholery, pryszczy i parchów, a co mi się zdaje że już już za chwilę, widzę że muszę wywalić inny kawałek, i furt wracam do 49. Królestwo za pięćdziesiątą stronę!

Jak prędko nie odzyskam odrobiny równowagi, nie wiem co będzie, uprzedzam.

komentarze 2 so far »

  1. 1

    synafia said,

    Słuchaj, a jak wygląda parch? Zawsze to chciała wiedzieć. Wrzuć zdjęcie ;>
    No a poza tym przecież wiesz, że magisterki tak mają, są jak pieprzone uciekające panny młode 😉

  2. 2

    Mariposanegra said,

    Zdjęcia nie mogę, bo parchów zostaję na MUSKU :>

    Chyba że rentgen…


Comment RSS · TrackBack URI

Skomentuj

