Jutro egzamin

Czułam to. Przez skórę, przez paznokcie. Przez błony śluzowe. Od jakiegoś czasu już, ale dziś bardziej niż przedtem. Siedziałam przed telewizorem, tępo wpatrzona w Nikol Kidman, i myślałam że taki tępy przedegzaminacyjny wieczór byłby doskonały na telefoniczną wizytę duchów z przeszłości. A moja komórka ma to do siebie, że jak któregoś dnia zacznie dzwonić, furt dzwoni cały dzień. Więc jak zadzwoniła ten chyba siódmy tego dnia raz, to się nie zdziwiłam. Dopiero jak zobaczyłam displej, i ten ciągle jeszcze zapisany numer. Wtedy owszem, można powiedzieć że się nieco zdziwiłam, ale tylko dlatego że tak dobrze zgadłam. Odebrałam, czemu nie. Nie drżały mi ręce, ani głos. Tkliwe uczucia były mi tak bliskie jak jeden biegun drugiemu. Biegunowi. Myślałam: Kurwa ty zadufany w sobie dupku. Co ja poradzę, tak myślałam.

Wiem, że ja ten telefon sprowokowałam. Pośrednio i bezpośrednio. Wiem że to zrobiłam, bo czymś musiałam wypełnić pustkę po Roberciku, tak jak Robercikiem wypełniłam pustkę po nim. Ale teraz jasność tkwi w moim umyśle i widzę wyraźnie, że w tę stronę to nie jest dobry pomysł, zdecydowanie nie. Zresztą możliwe, że w tamtą też nie był, ale to juz nieważne.

Wierszyk Wam dam, albo może sobie dam, bo dawno już, od czerwca, nie czułam się tak bardzo jak ten wierszyk. Szukałam polskiego tłumaczenia i nie znalazłam, więc dam tylko niemiecki oryginał.

Sein Unglück ausatmen können. Tief ausatmen, so daß man wieder einatmen kann. Und vielleicht auch sein Unglück sagen können. In Worten. In wirklichen Worten, die zusammenhängen, und Sinn haben, und die man selbst noch verstehen kann, und die vielleicht sogar irgendwer sonst versteht oder verstehen könnte. Und weinen können.

Das wäre schon fast wieder Glück.

Autorem jest Erich Fried.

Jutro egzamin, mówiłam? Ostatni na tych studiach (chyba że obleję, wtedy nie). Trzymajcie kciuki.

komentarze 2 so far »

  1. 1

    trzymam i pozdrawiam

  2. 2

    Mariposanegra said,

    Dzięki i wzajemnie 🙂


Comment RSS · TrackBack URI

Skomentuj

