Co ma kobiecość do bąbelka

Najgorzej to rozmawiać z facetem o butach. Ja wczoraj popełniłam ten błąd, usłyszałam że obcasy są jak najbardziej pożądane, im wyższe tym lepiej, i na moich zaledwie sześciocentymetrowych klockach natychmiast poczułam się jak w kapciach, stęporach zgoła, albo ochraniaczach z muzeum, i w ogóle niegodna nazwania mnie kobietą. Dziś po pracy, gnana niezrozumiałą chęcią odbudowania imidżu i odnalezienia zagubionej kobiecości, poleciałam więc do miasta, zdecydowana choćby nie wiem co zakupić jakieś wstrząsające obuwie. Odpowiedni model znalazłam od razu w pierwszym sklepie. Jakby na mnie czekały, seksowne sandały z wolną piętą, na niewielkiej platformie i obcasie o wysokości 11 centymetrów. P r z e c e n i o n e !  Jasna sprawa że nie zastanawiałam się wcale, zapłaciłam i postanowiłam poczuć się kobietą na-tych-miast. W następnym z rzędu sklepie chwyciłam wieszak z czymkolwiek, nie dam głowy czy nie męskim, i udałam sie do przymierzalni w celu zamiany hańbiących moją kobiecość człapaków balerinek na szykowne sandały.

I zamieniłam, dlaczego nie. Po wyjściu z przymierzalni w pierwszej kolejności pośliznęłam się na wypolerowanej posadzce sklepu. W drugiej usiłowałam dojrzeć oczami duszy jak chodziły kandydatki na modelki z programu Heidi Klum, myśląc przy tym pocieszająco, że one tych centymetrów miały 14. W trzeciej, w wyniku usiłowań, zamyśliłam się tak, że zapomniałam podnosić nogi i prawie potknęłam się o własną platformę. Manekiny patrzyły na mnie ironicznie i z lekkim politowaniem. Tego już było za wiele, manekinom się przecież nie dam wyśmiewać!

Wyprostowałam się i z podniesionym czołem opuściłam sklep. Do domu miałam pół godziny. Kroczyłam więc sobie dostojnie, omijając dziury i czując jak robi mi się malutki bąbelek na dużym palcu. Po czterdziestu pięciu minutach doszłam. Kobieca jak rzadko. Z dumą ustawiłam buty na półce. Jakby co, będą do siedzenia. Albo leżenia. Aż się bąbelek zagoi.

Skomentuj

